به گزارش ایکنا، حجتالاسلام علی جدیدبناب؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه، شامگاه 27 دیماه در نشست علمی «مبانی صهیونیسم» که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد با بیان اینکه پایاننامه ارشد بنده کارشکنیهای یهود بود که بعدا به کتاب «تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی» با راهنمایی استاد پیشوایی بر مبنای آن نوشته شد، گفت: در سال 80 هم کتاب دیگری را با عنوان «عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام» نوشتم و اثر مشترکی هم با عنوان صهیونیسم را تالیف کردم و در آن به مجموعه شبهات دانشجویان نسبت به یهود پرداخته شده است.
نویسنده کتاب تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی با بیان اینکه در پایاننامه دکتری خود به شبهات ابنتیمیه و محمدبن عبدالوهاب درباره مشابهتپنداری میان یهود و شیعه پرداختم زیرا اینها اصرار دارند تا به نحوی شیعه را از دایره اسلام بیرون ببرند و ریشه شیعه و یهودیت را یکی بدانند، اضافه کرد: ابن تیمیه در منهاجالسنه نزدیک 50 مورد تشابه را طرح کرده است که بنده در رساله دکتری، این موضوعات را در چند دسته کلامی، احکام و ... تقسیم کردم و به شبهات پاسخ داده شد.
وی با بیان اینکه یهودیان، سامینژاد و عبری هستند، گفت: به خاطر اهمیت و نفوذ خاندان یهودا(فرزند یعقوب نبی) و اینکه این خاندان، به مدت طولانی ریاست بر این قبیله را داشتند، بنیاسرائیل به قوم یهود اشتهار یافته است؛ این قوم به دستور الهی از سرزمینشان کوچ داده شدند و پیامبران زیادی برای آنان برانگیخته شد ولی به کفر رو آوردند و پیامبرکشی کردند و انواع جنایات را مرتکب شدند.
جدیدبناب با بیان اینکه برتریطلبی، فتنهجویی و پیمانشکنی و ... صفاتی است که قرآن برای این قوم برشمرده است و منابع تاریخی هم به این موضوع توجه دادهاند، اظهار کرد: یهود از لغت عبری و به معنای حمد و شکر است و در اصطلاح هم یهودیان یعنی پیروان موسی(ع) هستند.
نویسنده و مدرس حوزه علمیه با اشاره به برخی سخنان که گفته شده است یهودیان، سرزمینهای اشغالی را خریدهاند، ادامه داد: این دروغ بزرگی است زیرا بیش از 95 درصد از این زمینها به زور گرفته شد و غصبی است و نزدیک به چهار درصد هم بحث خرید خود یهودیان نبوده است بلکه سیدضیاءالدین طباطبایی به پیشنهاد انگلیس به فلسطین رفت و این زمینها را از مردم فلسطین خریداری کرد و در اختیار یهودیان قرار میداد، یعنی این درصد کم هم به این شکل خریداری شده است.
جدیدبناب با بیان اینکه مبانی صهیونیسم چند چیز است و در رأس آن نژادپرستی است، اظهار کرد: دنیاطلبی، سلطهجویی، توسعهطلبی و آموزههای ایدئولوژیکی مانند نیل تا فرات هم از دیگر ویژگی آنان است؛ علت اصلی کارشکنی یهود علیه پیامبر هم این بود که اسلام میان یهود و نصارا و مسلمان و عرب و عجم فرقی قرار نداد و ملاک ارزش را تقوا قرار داد و چون اینها تفکر برتری نژادی داشتند، دشمن پیامبر(ص) شدند و علاوه بر عدم قبولی، حتی مانع پیشرفت اسلام شدند.
جدیدبناب بیان کرد: اینها میگفتند که پیامبر موعد از سرزمین موعد ظهور خواهد کرد، لذا به مدینه آمدند تا ایشان را یاری دهند و وقتی با اعتراض اوس و خزرج مواجه شدند که شما چرا تغییر رویه دادید، جواب دادند این پیامبری که ما میخواستیم این پیامبر نبود، یعنی وقتی دیدند منافعشان در خطر است، سخن خود تورات را هم زیر سؤال بردند.
نویسنده و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی گزارههای تلمود اوج نژادپرستی است و به همین دلیل یک مورد تبلیغ ندارند تا کسی به دین آنان گرایش پیدا کند، افزود: حتی اگر یک یهودی مسیحی شود باز ماهیت یهودیت خود را از دست نمیدهد، زیرا خون یهودی در رگهای او جریان و سریان دارد و گاهی عباراتی در تلمود و کتاب مقدس آنان وجود دارد که در شأن یک دین آسمانی نیست. در قرآن کریم در سوره بقره فرموده است: «لن تمسنا النار الا ایاما معدوده»؛ اینها(یهودیان) معتقدند که دوزخ و آتش جهنم برای یهودیان فقط روزهای محدود و معدود یعنی 40 یا 70 روز است و بعد از آن به بهشت میرویم و بقیه اقوام هم اهل دوزخ هستند. در تلمود با صراحت بیان شده است که غیریهود به منزله حیوانات و کنیزانی هستند که باید در خدمت یهودیان باشند.
این مدرس و نویسنده عرصه صهیونیسم و یهودیت تصریح کرد: روح تبعیض نژادی یهود در دوره کنونی مشکلات زیادی ایجاد کرده است و البته منشأ پیدایش رژیم صهیونیستی هم این مسئله است؛ یهودیان نه تنها در دنیا خود را برتر از همه میدانند معتقدند که در آخرت هم صفشان از بقیه جداست.
جدیدبناب گفت: در سوره مبارکه نساء هم فرموده است که آرزوهای یهودیان و اهل کتاب ملاک نیست و هر کسی گناه کند کیفر داده خواهد شد و کسی را جز خداوند ولی و یاوری نیست. ولی یهودیان برخلاف آموزههای اسلامی، غیر یهود را انسان حساب نمیکنند و امروز اگر در غزه اینقدر جنایت میکنند یکی از دلایل مهم آن هم همین است.
نویسنده کتاب تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای مشترک میان صهیونیسم و نژادپرستی در اروپا پرداختن به امور خیالی، پوچگرایی، گذشتهگرایی و گریز از واقعیت است، اظهار کرد: مارتین پوپر تلاش کرد تا بین انسان و زمین رابطه نژادی برقرار کند، لذا او به جای پیامبران یک سری قهرمانان قدیمی را جایگزین کرد و سعی کرد تا همه را به وضعیت یهود قرون وسطی فرا بخواند از این رو بسیاری او را دیوانه خواندند.
وی بیان کرد: موسی هس از دانشمندان ژنتیک در کتابش آورده است که تفاوت نژادهای گوناگون، ارثی، ابدی و حتمی و رفع آن غیر ممکن است و از این تعبیر نتیجه گرفته است که نژاد یهود برتر است و این مسئله غیر قابل تغییری است؛ فرد دیگری هم گفته است که ملیت براساس مشترکات نژادی بنا شده و دین یهود فقط دین فرزندان یهود است و هنرمند یهودی شخصیت خود را از نژادی که به ارث برده است، میسازد. یکی دیگر از اندیشمندان آنان نوشته است یهودیان نسلی خالص، یکدست و مستقل هستند که با نژادی دیگر ممزوج نشده است و این نسل مستقل به آسانی نمیتواند با ملل دیگر اختلاط یابد.
وی افزود: موسی هس میگوید اگر یک یهودی دین دیگری را انتخاب کند، این انتخاب تغییری در موی سیاه و شکل او ایجاد نمیکند و همچنان یهودی ولو اینکه دین دیگری داشته باشد. سیمون هم گفته است یهودیت ایمان به آموزههای یهودی نیست بلکه مسئلهای نژادی است به این سبب، یهودی، یهودی است ولو اینکه مسیحی باشد.
جدیدبناب بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بین آنان ایجاد شده است این است که مبادا ازدواجی بین یک یهودی با غیر یهودی صورت گیرد، لذا دستگاه خاخام ازدواج را مشروط کرده است که مادر هر یهودی باید تا 4 نسل قبل، یهودی باشد، لذا کنسولگری اسرائیل، دادگاه تفتیش عقاید دارد تا بتوانند ثابت کنند. حزب نازی هم با ایجاد دفتر مرکزی با عنوان نجات، به سنجش نژاد آریایی میپرداخت و اینها اجداد هر آلمانی را تا سالها قبل میسنجیدند تا مبادا نژاد غیر آریایی وارد آنان شود.
نویسنده و مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه قاضی صهیونیست آمریکایی گفته است خون یهود دارای برتری معنوی و فکری است و این خون سرآمد سبب شده است تا یهودیان اگر از این دین دست بردارند در رگهای آنان موج میزند. امروز هم برخی جنبههای تبعیض نژادی را در رژیم اسرائیل شاهدیم؛ مثلا یکی از مواردی که مطرح میکنند، حق داشتن سرپناه، اقامت و تعیین محل کسب به خواست خود، به کارگیری اصطلاح تطهیر زمین، حق کار کردن و حق داشتن مسکن و بهداشت فقط برای یهودیان است. همچنین دنیاطلبی آنان هم زبانزد است و در قرآن در سوره بقره، آیه 86 به آن تاکید شده است.
انتهای پیام